Uroczysta Msza święta na zakończenie roku szkolnego 2022/2023

22 czerwca br. została odprawiona uroczysta Msza święta na zakończenie roku szkolnego 2022/2023.

Koniec roku to okazja do refleksji nad tym, co się w tym czasie wydarzyło, ale także czas na to, aby podziękować Panu Bogu za każdy dzień, za opiekę nad nami, za ludzi, których spotkaliśmy i za to, co dane nam było w tym roku przeżyć.

Mszę świętą sprawował Ks. prał. dr Jan Biedroń wraz z Ks. Pawłem Piędzio, którzy modlili się w intencji uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników szkoły.

Mali Wielcy Odkrywcy

Na naszych ostatnich zajęciach gościliśmy starszą koleżankę, uczennice klasy 7 – Nel Wójcik. Przygotowała ona grę, w której uczniowie mogli wykazać się zdobytą wiedzą. Wystrzałowo i z hukiem zakończyliśmy cykl zajęć Mali Wielcy Odkrywcy.

Dziękuję wszystkim za ciekawość otaczającego świata, radość i entuzjazm którym zarażaliście wszystkich wkoło – p. Agnieszka Wójcik.

 

Certyfikat przyjęcia do Wojewódzkiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie

W dniu 19 czerwca 2023 r. podczas konferencji z promocji zdrowia na temat „Promocja zdrowego stylu życia w przedszkolu i szkole promującej zdrowie” nasza szkoła otrzymała Certyfikat potwierdzający przyjęcie do Wojewódzkiej Sieci Przedszkoli i Szkół Promujących Zdrowie, który został wręczony przez panią Małgorzatę Rauch – Podkarpackiego Kuratora Oświaty.

W wydarzeniu uczestniczyli również: pani Grażyna Tereszkiewicz – wizytator Kuratorium Oświaty w Rzeszowie, pani Anna Pekar – wicedyrektor ds. Oddziału w Tarnobrzegu, pani dr Barbara Wolny – konsultant Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Tarnobrzegu, dyrektorzy szkół i przedszkoli, szkolni  koordynatorzy zespołów promujących zdrowie oraz nauczyciele i pedagodzy.

Podczas wydarzenia można było obejrzeć występ artystyczny „Gimnastyka na zdrowie” w wykonaniu Miejskiego Przedszkola nr 10
w Jarosławiu oraz prezentacje placówek otrzymujących Wojewódzkie Certyfikaty.

Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim: uczniom, rodzicom,  nauczycielom i pracownikom niepedagogicznym za włączenie się w realizację zadań, jakie przed sobą postawiliśmy. Poszerzyły one wiedzę o znaczeniu prawidłowego odżywiania, aktywności ruchowej oraz relacji międzyludzkich,

Jesteśmy zaszczyceni, że nasze działania w tym zakresie zaowocowały uzyskanym certyfikatem i mamy nadzieję, że ,,zaszczepiliśmy” w całej społeczności szkolnej potrzebę dbałości o swoje zdrowie.

 

RAPORT PODSUMOWUJĄCY STARANIA SZKOŁY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O WOJEWÓDZKI CERTYFIKAT SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE W LATACH 2020 – 2023

Finansiaki pieką ciasteczka

Na poniedziałkowych zajęciach przeliczaliśmy zaoszczędzone pieniądze, stworzyliśmy listę produktów potrzebnych do upieczenia ciasteczek a następnie zrobiliśmy zakupy z tej listy. Gdy mieliśmy już wszystko co potrzebne, wspólnymi siłami przygotowaliśmy ciasto, z którego każdy wykroił przepyszne ciasteczka. W tak słodki sposób zakończyliśmy cykl zajęć „Finansiaki”
      Dziękuję wszystkim za zaangażowanie, moc radości i świetną pracę zespołową p. Agnieszka Wójcik.

W ramach programu adaptacyjnego „SP! SERCE i POMOC” odbyła się lekcja otwarta z matematyki pt. Bryły przestrzenne i figury płaskie

Czy matematykę można lubić? Pewnie! Jest ona „królową nauk” i świetną kompanką dnia codziennego. Jest ona wszędzie. Gdzie tylko spojrzymy – liczby, figury, bryły.

Uczeń, który rozpoczyna edukację w czwartej klasie szkoły podstawowej staje przed wielkim wyzwaniem: można powiedzieć, że nagle trafia do zupełnie innej rzeczywistości szkolnej, o której dotąd niewiele wiedział. Aby przejście z III do IV klasy było bardziej płynne i komfortowe dla dzieci, kluczowa jest współpraca nauczycieli obu poziomów nauczania i stopniowe przygotowywanie uczniów do zmian, z którymi będą mieć do czynienia w szkole. Dlatego w klasie III w ramach programu adaptacyjnego „SP! SERCE i POMOC” odbyła się lekcja otwarta z matematyki pt.  Bryły przestrzenne i figury płaskie.

Na początku omówiliśmy sobie co to bryły, jak wyglądają figury płaskie, a także zastanawialiśmy się również nad kwestią co nie jest figurą. Figur płaskich znały o wiele więcej, w końcu takie bardziej rzucają się nam w oczy. Kwadrat, prostokąt, romb, trapez, koło.

Uczniowie znały już takie pojęcia jak prostopadłościan czy sześcian oraz poznały inne jak ostrosłup, graniastosłup, stożek, walec i kula. Omówiliśmy również jak powstają siatki takich brył.

Kolejnym punktem były bryły i figury robione z wykałaczek i plasteliny. Każdy z uczniów starał się jak najlepiej wykonać zadanie, chodź do łatwych nie należało. Najważniejsze, że wszystko się udało i daliśmy radę mimo trudności.

Ostatnim punktem zajęć było podsumowanie czyli połączenie brył z jej nazwą oraz dopasowanie odpowiedniego modelu do siatki i wklejenie kart do zeszytu od edukacji matematycznej.  Czas zleciał szybciutko, a zajęcia były fajne i interesujące.