Biała szkoła” – Tylicz k. Krynicy Górskiej

biala-szkola02014

W dniach od 3 do 7 marca 2013 r. część uczniów naszej szkoły pod opieką p. Marii Markiel – nauczyciela wychowania fizycznego oraz p. Karoliny Markiel – wychowawcy świetlicy przebywali na „Białej szkole” w Tyliczu k/Krynicy Górskiej.

Oto krótka relacja z pobytu przygotowana przez jedną z uczennic:

Poniedziałek
Do „Willi u Marty” przyjechaliśmy ok. godz. 12.15. Rozpakowaliśmy się i zeszliśmy do jadalni zjeść obiad. Po obiedzie odpoczęliśmy i pojechaliśmy przymierzyć i dopasować sprzęt narciarski, aby na następny dzień już zwarci i gotowi mogli wyruszyć na stok.
Po powrocie udaliśmy się spacerkiem do centrum Tylicza pozwiedzać okoliczne zabytki.
W godzinach popołudniowych spędzaliśmy czas na świetlicy, a tam graliśmy w piłkarzyki, ping – ponga i bilarda. Kolacje zjedliśmy ok. godz. 18 i poszliśmy na dyskotekę, a po dyskotece spać.

Wtorek
Pobudkę mieliśmy o ok. godz. 7.30. Po pobudce udaliśmy się na poranną gimnastykę i śniadanie. Po śniadaniu mieliśmy wyjazd na narty. Pod opieką 3 instruktorów ze szkółki narciarskiej RAFIC – SKI szkoliliśmy się i jeździliśmy na stacji narciarskiej SŁOTWINY.
Do pensjonatu wróciliśmy na porę obiadową. Po południu pojechaliśmy do Krynicy Górskiej. Tam udaliśmy się spacerem do Parku Zdrojowego na Górę Parkową. Trasa pieszo zajęła nam ok. 35 minut. Na szczycie zajęliśmy ławeczki i chwilę odpoczęliśmy podziwiając widoki. W drogę powrotną ze szczytu udaliśmy się koleją linowo – terenową. Po powrocie udaliśmy się pieszo po Tyliczu na spacer i małe zakupy. Wieczorem w ramach kolacji mieliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek. Przed snem pograliśmy na świetlicy w różne gry a następnie poszliśmy „lulu”.
Środa
Poranek był taki jak wtorkowy, czyli pobudka, gimnastyka i śniadanie. Później narty, i powrót w porze obiadowej zakończonej sjestą.
Ok. godz. 14 pojechaliśmy do Krynicy Górskiej, gdzie z panem przewodnikiem spacerkiem zwiedzaliśmy i poznawaliśmy miejscowe atrakcje i zabytki uzdrowiska: Łazienki Borowinowe, Muszla Koncertowa, Stary Dom Zdrojowy, Willa Romanówka – Muzeum Nikifora, pomnik Nikifora, Willa Patria, Pijalnia Jana.
Dzień w Krynicy skończyliśmy udając się na nabożeństwo do Kościoła parafialnego pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Ok. godz. 18.30 byliśmy spowrotem w pensjonacie, gdzie od razu udaliśmy się na kolację. Po kolacji poszliśmy na świetlicę. Do łóżek położyliśmy się tuż po godz. 22.
Czwartek
Dziś obudziliśmy się dziwnie wcześnie rano. Jak zwykle wyszliśmy na gimnastykę poranną i zjedliśmy śniadanie. Po śniadaniu udaliśmy się na narty. Po największej atrakcji czyli nartach wróciliśmy do ośrodka i zjedliśmy obiad.
Ten obiad był wspaniały. Chłopcy powlewali sobie do rosołu nadmierną ilość magi. Za to drugie danie zjadł każdy, bo było to udko z kurczaka. Odczekaliśmy czas sjesty i poszliśmy na pamiątki. Wróciliśmy z zakupów, skonsumowaliśmy kolacje i rozeszliśmy się do pokoi i na świetlice. Rozpoczęliśmy pakowanie przygotowujące do wyjazdu powrotnego. Po wieczornej toalecie poszliśmy spać.
Piątek
Pobudka miała miejsce ok. godz. 7.30. Kończyliśmy pakowanie i sprzątanie pokoi. Zeszliśmy na śniadanie ok 8.30, po śniadaniu znosiliśmy walizki i torby, aby je zapakować do busa. Drogę powrotną do domu rozpoczęliśmy ok. godz. 9.00.
Dojechaliśmy do Tarnobrzega na 12.30, gdzie wysiadając dotarło do nas, że wspaniały czas „białego szaleństwa” dobiegł końca……