Od 4 maja br. powrót poradni psychologiczno-pedagogicznych do pracy w systemie stacjonarnym

Już od poniedziałku 4 maja 2020 r. możliwe jest diagnozowanie oraz wydawanie opinii i orzeczeń przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne.

Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało o powrocie publicznych i niepublicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych do pracy stacjonarnej. Od poniedziałku 4 maja 2020 r. nie będą one objęte czasowym ograniczeniem funkcjonowania w związku z COVID-19.

Diagnozowanie oraz wydawanie opinii i orzeczeń

Jak informuje resort edukacji, rozpoczyna się czas diagnozowania dzieci i uczniów w celu wydania stosownych opinii i orzeczeń, ważnych dla przyszłości edukacyjnej i dalszych losów dzieci. Nie ma możliwości, aby otrzymać je zdalnie. Stąd potrzeba powrotu do stacjonarnej pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych. Nie ulega wątpliwości, że bezpośrednia praca z dziećmi i młodzieżą najczęściej dotyczy spotkań indywidualnych, a jej realizacja jest bardziej efektywna w osobistym kontakcie.

Zadania, które można realizować bezkontaktowo – nadal zdalnie

MEN zaznacza, że czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.

Źródło: strona internetowa Ministerstwa Edukacji Narodowej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *