Kiedy trudna lektura może wyzwolić kreatywność?

Od zawsze zadajemy sobie to pytanie bez względu na poleconą do czytania lekturę. Teraz staje się ono jeszcze częstsze i bardziej uzasadnione, kiedy mamy za sobą czas ” trudnej” nauki zdalnej i zupełnie „nowy” język.
Wydaje się jednak, że kreatywność zapewnia wyzwanie, przyjaźń między uczniami w klasie i doświadczenie wspólnych poszukiwań.
Przekonali się o tym uczniowie klasy 6 w naszej szkole spotykając Stasia i Nel na afrykańskim lądzie dzięki lekturze ” W pustyni i w puszczy” H. Sienkiewicza.
Tworzenie makiety lądu i prezentacja wykonanego zadania uczniom klas 1-3 z naszej szkoły, stały się okazją wspólnego wędrowania po powieściowych ścieżkach.
Naprawdę było warto!
Obecność klasy 3 wśród starszych koleżanek i kolegów była realizacją zadania jakie podjęli nauczyciele klas 1-3 we współpracy z nauczycielami 4-8 powolnego, przyjaznego wdrażania uczniów klasy 3 do przekroczenia progu klasy 4.
Poznawanie sposobów pracy w starszych klasach budzi ciekawość, nie strach i otwartość, nie żal za czymś, co już znajome.
Jesteśmy pewni, że takie praktyki czynią naszych uczniów  „szkolną rodziną” i dają dobre warunki bezpiecznego, szczęśliwego dorastania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *