Wycieczka po Roztoczu

Ten mały obszar styku kultur polskiej, ruskiej i żydowskiej zadziwił nas dużą ilością atrakcji.

Pierwszego dnia wycieczki zawitaliśmy do Szczebrzeszyna, gdzie prawie każdy z uczestników wycieczki sfotografował się z charakterystycznym chrząszczem a następnie zwiedziliśmy ruiny zamku z XVI w.

W Zamościu, nazywanym „Padwą Północy” lub „Perłą Renesansu” zwiedzaliśmy z przewodnikiem: Rynek Wielki – jeden z piękniejszych XVI-wiecznych reprezentacyjnych placów w Europie, idealnie kwadratowy (100x100m), z manierystyczno-barokowym Ratuszem zbudowanym na przełomie XVI i XVII. Punktem kolejnym zwiedzania było Muzeum Zamojskie, Pałac Zamoyskich, bramy miejskie – Lwowską, wybudowaną w końcu XVII w. oraz Starą i Nową Bramę Lubelską, Rotunda – Mauzoleum Martyrologii Zamojszczyzny. Na koniec pierwszego dnia wybraliśmy się na spacer po ZOO w Zamościu.

Na obiadokolację i sen udaliśmy się do miejscowości: Krasnobród – Gościniec Celina nad rzeką Wieprz.

Drugiego dnia wędrówki zwiedziliśmy: Zwierzyniec z Kościołem na wyspie z 1747 roku, kaplicę Objawień – na wodzie, z kopią cudownego obrazu Matki Bożej Krasnobrodzkiej, Muzeum Wsi Krasnobrodzkiej (z dziełami poświęconymi m.in. garncarstwu, geologii, florze i faunie).

Na koniec wspólnej wędrówki przeszliśmy przez Rezerwat Bukowa Góra – naturalny las bukowy, jodłowy i sosnowy, gdzie drzewa osiągają imponujące rozmiary nawet do 53 m. Po wspólnym obiedzie udaliśmy się w drogę powrotną do Tarnobrzega.