A może zostanę STRAŻAKIEM???

       Uczniowie z klas 1-3, w ramach Orientacji Zawodowej, wybrali się do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w naszym mieście. Dzięki życzliwości Panów Strażaków uczniowie mogli z bliska obejrzeć samochody i sprzęt pożarniczy. W trakcie rozmowy ze Strażakami dowiedzieli się dużo o trudnej, odpowiedzialnej i niebezpiecznej pracy. Dzieci zrozumiały, że Strażak pomaga nie tylko w czasie pożaru, ale bierze również udział w akcjach ratowniczych np. w czasie wypadku drogowego. Dzieci miały możliwość obserwacji zjazdu strażaków do akcji po metalowej rurze. Przekonały się jak cenna jest każda minuta, sprawność i szybkie działanie. Z dużym zainteresowaniem nasi uczniowie obejrzeli strój strażaka do gaszenia pożaru i z wielką ochotą przymierzali hełm. Z ogromnym entuzjazmem dzieci obserwowały wóz strażacki ze specjalnym podnośnikiem, przeznaczonym do akcji na dużych wysokościach. Wielką atrakcją dla wszystkich było wejście do wozu strażackiego oraz gaszenie pożaru! Strażacy przypomnieli w jakich okolicznościach można wezwać straż pożarną , a dzieci utrwaliły numer alarmowy – 998. Z wycieczki dzieci wróciły pełne niezapomnianych wrażeń i wspomnień.

              Składamy serdeczne podziękowania Pracownikom Straży Pożarnej za umożliwienie naszym dzieciom poznania zawodu strażaka z bliska. Tak zdobyta wiedza zachowa się na długo w ich pamięci.

 ,,Tu jest mój dom”

10.05 w Szkole Podstawowej nr 11 odbył się  XV Konkurs Piosenki i Pieśni Patriotycznej ,,Tu jest mój dom” pod Patronatem Prezydenta Miasta Tarnobrzega. W Konkursie wzięli udział uczniowie z Tarnobrzeskich Szkół oraz okolic, prezentując przepiękne utwory związane z historią, kulturą i tradycją naszej Ojczyzny.

Jest nam niezmiernie miło poinformować, iż uczniowie reprezentujący naszą szkołę zdobyli główne nagrody.

I kategoria  kl. 1-3      Wiktoria  Wydra             1. Miejsce

II kategoria kl.4-6     Karolina Barnaś             1.Miejsce

Jesteśmy dumni, że mamy tak zdolnych uczniów.

Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów.

Warsztaty z ceramiki

        Uczniowie 1 klasy przekonali się, że samodzielność, twórczość i zabawa są ważniejsze niż efekty pracy. W ramach zajęć artystycznych wykonali arcydzieła z gliny. Ugniatali, wałkowali, formowali i ozdabiali swoje prace.  Przez zabawę doskonalili wsparcie rozwoju małej motoryki dziecięcych dłoni. Wykazali się ogromną kreatywnością, ucząc się też cierpliwości.

Przy okazji dzieci poznały trzy najbardziej popularne metody formowania gliny: formowanie z kuli, wałeczkowanie oraz tworzenie z plastra. Dowiedziały się, że garncarstwo to jedno z najstarszych rzemiosł, wykorzystywanych do tworzenia przedmiotów codziennego użytku oraz ozdób, a wyroby ceramiczne znajdowane przez archeologów to wspaniałe źródło wiedzy  o dawnych kulturach.

Laureaci i finaliści III Ogólnopolskiego Konkursu Czytelniczego z języka angielskiego „Reading brings us unknown friends”

Z radością informujemy, że uczennice Gabriela Filipczak i Maria Wójcik zostały laureatkami, a uczniowie Laura Charchut, Nel Wójcik i Mikołaj Kędziora zostali finalistami III Ogólnopolskiego Konkursu Czytelniczego z języka angielskiego „Reading brings us unknown friends” organizowanego przez Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr8 w Gdyni.
Nasze utalentowane jednostki, pod opieką pani Karoliny Fratyn, doskonaliły swoje umiejętności i zdobyły uznanie w prestiżowym konkursie. Gratulujemy wszystkim naszym uczniom i życzymy im dalszych sukcesów w przyszłości! 📚🎉
Szczegóły:
https://sp37gdynia.pl/ok-jezyka-angielskiego

Powiatowy Konkurs Czytelniczy „Booktalking

W Powiatowym Konkursie Czytelniczym „Booktalking, czyli pięć minut o książce” udział wzięli uczniowie szkół podstawowych z terenu powiatu. Jako pierwsi zaprezentowali się uczniowie klas I-IV, czyli kategoria wiekowa I, a następnie uczniowie klas V-VIII, czyli kategoria wiekowa II.

Komisja oceniała: poprawność językową, dykcję, płynność wypowiedzi, dynamikę wystąpienia, to, czy kompozycja wypowiedzi jest przemyślana, czy uczestnik umiejętnie gospodaruje czasem oraz czy i w jakim stopniu zastosował elementy istotne dla techniki Booktalking.
Gratulujemy Emilce Wiącek za zdobycie III miejsca oraz Marysi Wójcik, która otrzymała wyróżnienie.

„Dziecięce Interpretacje” – finał

13 kwietnia w Tarnobrzeskim Domu Kultury odbyły się Finałowe eliminacje XXII Konkursu Recytatorskiego „Dziecięce Interpretacje” .  Nasi uczniowie zaprezentowali się w dwóch kategoriach:

klasa 1 – Wojciech Czajkowski oraz Wiktoria Wydra

klasa 4 – Karolina Barnaś oraz Julia Mazurkiewicz

Miło nam poinformować, iż Wojciech Czajkowski i Karolina Barnaś otrzymali wyróżnienia w Finale.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

Lapbook na lekcji języka polskiego

Podczas omawiania lektury „Pinokio”, uczniowie klasy 4 rozpoczęli swoją przygodę z lapbookami.
W wolnym tłumaczeniu lapbook to książka na kolanach, obrazkowa mapa myśli. Można ją wykonać różnymi technikami. Wykorzystali do tego kolorowe bloki i papiery, na których wklejali uzupełnione przez siebie karty pracy, krzyżówki, wycinanki i wszystkie najważniejsze informacje dotyczące lektury oraz jej autora.
Wg opinii uczniów taka forma omawiania lektury była ciekawa i przypadła im do gustu. Na pewno będzimy ją kontunuować w przyszłości.

 

 

14. rocznica Katastrofy Smoleńskiej

10 kwietnia 2010 roku samolot Tu-154, który przewoził delegację najważniejszych osób w państwie uległ katastrofie. Zginął m.in. Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej  wraz z małżonką oraz kierownicza kadra Sił Zbrojnych. Była to druga pod względem liczby ofiar katastrofa w historii polskiego lotnictwa i największa pod względem liczby ofiar katastrofa w dziejach polskich Sił Powietrznych. Katastrofy nie przeżyła żadna z osób będących na pokładzie.

Pamiętając o tych wydarzeniach, 10 kwietnia o godz. 9  przy obelisku obok Alei 96 Dębów, w sąsiedztwie Jeziora Tarnobrzeskiego, Przedstawiciele Tarnobrzega oraz Szkoły Katolickie na czele z p. dyrektor Joanną Szmuc oddali hołd poległym oraz złożyli kwiaty i znicze.

Klasowy Projekt ogrodniczy na … parapecie.

 

        Wszyscy tęsknimy do ciepła i zieleni. Dlatego też, uczniowie z klasy I postanowili zorganizować „Klasowy ogródek na parapecie”.  Cała klasa wzięła się do pracy, jak przystało na prawdziwego ogrodnika. Najpierw odpowiedni strój, narzędzia i nasiona, sadzonki, cebulki…Uczniowie zapoznali się ze symbolami stosowanymi najczęściej na etykietach dołączonych do roślin doniczkowych, sadzonek, cebul kwiatowych itp. oraz opakowaniach z nasionami. Dzieli się spostrzeżeniami i rozmawiali   pod kierunkiem nauczyciela na temat podobnych i różnych warunków rozwoju roślin. Następnie wspólnie przygotowaliśmy stanowisko pracy. Zasialiśmy bratki oraz rzeżuchę. Posadziliśmy lilie i szczypiorek. Po zasianiu i podlaniu rośliny zostały umieszczone na parapecie. Uczniowie pielęgnowali je, obserwowali jak rosną. Teraz dobrze czujemy się w otoczeniu zieleni.

Po raz kolejny odkrywanie świata okazało się świetna zabawą.