📌 Lista kandydatów zakwalifikowanych do klasy pierwszej na rok szkolny 2024/2025 znajduje się w sekretariacie szkoły.
📌 Pisemne potwierdzenie woli uczęszczania dziecka do klasy pierwszej należy złożyć w sekretariacie szkoły.
IM. ŚW. JANA PAWŁA II W TARNOBRZEGU
"Pan Kleks z wizytą w Katoliku" to spektakl...
Czytaj więcej...Występ uczniów naszej szkoły na tegorocznej Familiadzie. https://youtu.be/Ac8saoXmok4...
Czytaj więcej...W niedzielę 9 czerwca 2024 roku odbył się...
Czytaj więcej...Mamy to!!! Z wielką radością informujemy, że nasza...
Czytaj więcej...W ramach tegorocznego, XVI Marszu dla Życie i...
Czytaj więcej...W dniu 3 czerwca uczniowie naszej szkoły brali...
Czytaj więcej...W ramach kolejnego realizowanego zadania uczniowie ze szkolnej świetlicy poznali...
W roku szkolnym 2022/2023 szkolna świetlica bierze udział w...
W klasie drugiej zostały przeprowadzone zajęcia z robotem edukacyjnym Photon. Photon jest interaktywnym robotem uczącym podstaw programowania (pokazuje najnowsze technologie oraz rozwija logiczne myślenie i kreatywność).
Podczas zajęć dzieci programowały robota, stawiając Photonowi określone zadania, np. poruszanie się w określonym kierunku po macie, wydawanie dźwięku czy zmianę czułek na wyznaczony kolor. Zadaniem dzieci było także kodowanie drogi Photona. Zajęcia z wykorzystaniem innowacyjnego urządzenia, jakim jest robot edukacyjny, były bardzo ciekawe, gdyż cieszyły się dużym zainteresowaniem uczniów podczas nauki przez zabawę. To nie jedyne zajęcia w klasie II z wykorzystaniem robotów. Od początku 2 semestru dzieci uczą się przez zabawę kodując roboty Indi, Ozoboty oraz Codey Rocky.
W XXII Konkursie Recytatorskim „Dziecięce Interpretacje” po wysłuchaniu 43 recytatorów w kategorii wiekowej klas IV-VI Komisja Artystyczna postanowiła zakwalifikować do finału konkursu następujące osoby: Karolina Barnaś – klasa IV i Julia Mazurkiewicz klasa IV.
Serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia w finale.
Już po raz kolejny w naszej szkole został zorganizowany konkurs z okazji Światowego Dnia Liczby Pi.
Π, to jedyna liczba, która ma swoje święto, a przypada ono 14 marca. Data ta nie jest wybrana w sposób przypadkowy, pochodzi od pierwszych cyfr przybliżenia liczby
Po raz pierwszy Dzień Liczby Pi obchodzono w 1988 roku w San Francisco i do dziś cieszy się on dużą popularnością, również wśród uczniów naszej szkoły.
W tym roku zadaniem uczestników konkursu było przedstawić w ciekawy sposób liczbę Pi, w postaci plakatu lub innej metody, w zależności od pomysłu.
Spośród otrzymanych prac komisja konkursowa wyłoniła zwycięzcę.
W tegorocznym konkursie najciekawszą pracę przedstawiła klasa 8, która otrzymała główną nagrodę w postaci vouchera.
Poniżej przedstawiamy fotorelację z konkursu.
Dziękujemy wszystkim za udział w konkursie.
P. A. Zioło
P. M.Sałek
W dniach 26.02-1.03 uczniowie klasy 4 wraz z wychowawcą oraz nauczycielem języka angielskiego, panią Karoliną Fratyn, wzięli udział w pasjonującym projekcie edukacyjnym „Let’s Get to Know Wales”.
Nie zabrakło również momentów twórczych – 1 marca, w dniu świętego Dawida, wspólnie świętowali, tworząc piękne żonkile – symbol Walii.
Raz do roku jest taki dzień, który niech trwa jak piękny sen. Wszystkie kobiety, siostry i matki, dostają wtedy pachnące kwiatki. Dzień Kobiet był szczególnie obchodzony już od samego rana. Chłopcy zachowali się jak prawdziwi dżentelmeni i wręczyli swoim koleżankom i wychowawczyniom piękne upominki. Nie zabrakło pięknych życzeń, miłych gestów, a zwieńczeniem tego dnia było wyjście do cukierni na pyszne ciacho. Tego dnia każda dziewczynka mogła poczuć się jak księżniczka.
1 marca od zaledwie 13 lat w Polsce jest Dniem Żołnierzy Wyklętych.
Nie łatwo jest mówić o tej historii młodym Polakom, a jednak szukanie sposobu wyjaśniania i utrwalania tej wiedzy jest naszym zadaniem.To dlatego klasa 7 Publicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej podjęła to święto apelem-lekcją.
Chemicy w swoich laboratoriach obserwują reakcje, jakie zachodzą po zmieszaniu różnych substancji. To pozwala im poznać właściwości owych substancji i eksperymentować z nimi w celu uzyskania leków, nawozów, tworzyw sztucznych i wielu innych. Pani Agnieszka Wójcik wraz uczniami na zajęciach również bawiła się w małych chemików. Mieszaliśmy : wodę, olej, barwnik spożywczy, kefir oraz musującą witaminę C. Uczniowie obserwowali i opisywali zachodzące reakcje. Udało się ustalić następujące wnioski:
– olej jest lżejszy od wody,
– woda nie miesza się z olejem,
– barwnik (roztwór wodny) powoli opadając na dno zabarwił wodę,
– kefir wymieszał się z wodą tworząc roztwór, natomiast olej już nie
– tabletka rozpuszczając się zaczyna musować, a pęcherzyki powietrza unosząc się zabierają ze sobą cząstki kolorowej wody. Gdy bąbelki gazu dopłyną do powierzchni gaz ucieka a woda opada na dół.
Było to bardzo ciekawe doświadczenie. Skupienie, zadziwienie i uśmiech nie schodziły z twarzy małych odkrywców.
Zaciekawione spojrzenia, zabawa, sportowa rywalizacja, wielka opowieść Montessori, programowanie robotów, pokazy chemiczne oraz językowe zabawy. To tylko niektóre atrakcje podczas „Dnia otwartego” w naszej szkole. który odbył się 2 marca 2024 r. dla przyszłych pierwszoklasistów oraz ich rodziców i opiekunów.
Nasza Szkoła po raz pierwszy bierze udział w projekcie ZŁOTE SZKOŁY NBP. Temat przewodni programu 4. edycji to: „POLSKI ZŁOTY W OBIEGU OD 100 LAT – NBP i jego funkcja emisyjna”. Program „Złote Szkoły NBP” to ogólnopolski program popularyzujący wiedzę ekonomiczną w środowiskach szkolnych.
W naszej szkole powstała Drużyna Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej, która będzie realizowała trzy zadania programu tj. Lekcję z ekonomią, Debatę Szkolną oraz Warsztat Uczniowski. Drużyna będzie realizowała zadania pod okiem: koordynatora programu: Pani Agnieszki Wójcik oraz Nauczycieli – opiekunów: Pani Agnieszki Kosior i Pana Mirosława Sałka. Trzymajcie za nas kciuki, a my działamy!!!
Od grosika do złotówki to projekt realizowany przez klasę 2. Działania podejmowane w ramach programu Od grosika do złotówki mają na celu rozbudzenie ciekawości poznawczej uczniów oraz kształtowanie przez nich praktycznych umiejętności w miłej, opartej na zabawie atmosferze. Dzieci wykonują zadania o różnym stopniu trudności, a w efekcie rozwijają samodzielność w podejmowaniu decyzji wpływających na ich finanse i bezpieczeństwo, umacniają wiarę we własne siły i możliwości. Realizacja projektu trwa 10 miesięcy (klasa druga: grudzień, styczeń-czerwiec, klasa trzecia: wrzesień-grudzień). Uczniowie odbywają podróż z przewodnikiem Grosikiem po Galaktyce Finanse i Galaktyce Oszczędzanie, w czasie, której zdobywają określone w danym miesiącu umiejętności. Każdy z uczniów otrzymuje „Dzienniki podróży”, w których dokumentuje realizację poszczególnych zadań. Wdrażanie programu jest również podstawą do wspólnych działań rodziców i nauczycieli w trosce o bezpieczeństwo i rozwój edukacji finansowej dziecka. Uczniom udało się już odwiedzić planetę Grosik oraz planetę Portfelik.
Koordynatorka programu: Pani Agnieszka Wójcik